Cytaty

"Pogodnie przyjmuję krzyż, który mi został ofiarowany, (ale) będziemy walczyć nadal o honor Pana naszego Jezusa Chrystusa i Jego Kościoła świętego i niepokalanego... i nigdy nie pomylimy go z nową religią, która głosi szczęście ziemskie, uciechy, rewolucję i wolność wszelkich uczynków, która obala mszę, kapłaństwo, katechizm i wszystko, co nadprzyrodzone: to antyteza chrześcijaństwa"
ks. Coache

„Wszelka polityka, która nie jest Tradycją, jest z pewnością zdradą”
Arlindo Veiga dos Santos

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”
_________________________________________________

środa, 31 sierpnia 2022

Nowy biskup sedewakantysta: Ks. Germán Fliess zostanie wyświęcony na biskupa w listopadzie

 Nowy biskup sedewakantysta: Ks. Germán Fliess zostanie wyświęcony na biskupa w listopadzie

29 sierpnia 2022 r.

Ogłoszenie dokonane przez Bp. Sanborna

Nowy biskup sedewakantysta:

Ks. Germán Fliess zostanie konsekrowany na biskupa w listopadzie

W sierpniowym biuletynie 2022 r. seminarium Najświętszej Trójcy na Florydzie i w Pensylwanii znajduje się ogłoszenie dotyczące konsekracji biskupiej. Most Rev. Donald Sanborn wyświęci ks. Germana Fliessa na biskupa 30 listopada 2022 roku.

Poniżej zamieszczamy ogłoszenie opublikowane przez Bp. Sanborna:

W tym miesiącu mamy przyjemność ogłosić nadchodzącą konsekrację biskupią ks. Germana Fliessa, zaplanowaną na 30 listopada tego roku, w Brooksville na Florydzie.

Zdecydowaliśmy się na tę konsekrację, aby upewnić się, że Instytut Rzymskokatolicki, jego seminarzyści i wierni nigdy nie będą pozbawieni usług biskupa, szczególnie w tym, co dotyczy kontynuacji ważnych święceń kapłańskich i biskupich.

Nie tylko jednak ważność święceń jest przedmiotem troski. Pragniemy również wyświęcać i konsekrować duchownych, którzy są dobrze uformowani, zarówno pod względem duchowym, jak i akademickim, i cieszą się dobrą opinią.

Katolickie kapłaństwo i episkopat można porównać do 24-karatowego złota, ponieważ są to dary pochodzące bezpośrednio od Ducha Świętego. Mają one zawsze najwyższą nadprzyrodzoną godność, niezależnie od tego, czy posiadają je wielcy święci, czy najbardziej zdeprawowani grzesznicy. Podobnie jak złoto, nie zmieniają się, nie matowieją, nie rdzewieją, nie tracą swej wewnętrznej doskonałości, niezależnie od tego, kto je posiada.

Ponieważ dary te są tak wywyższone przez naturę, wypada, aby ich posiadacz był najwyższej moralności i pobożności oraz wystarczająco wykształcony w filozofii i teologii, zgodnie z prawem kanonicznym. Z tego powodu prowadzimy seminarium według wysokich standardów, najlepiej jak potrafimy, zawsze poprawiając się, gdzie tylko możemy.

Dobry i dobrze wyszkolony ksiądz może przyciągnąć niekatolików i Novus Ordites do wiary katolickiej po prostu przez swoją pobożność, godność, wiedzę, dobre obyczaje i wyrafinowanie.

I odwrotnie, chociaż silny katolik może spojrzeć poza nawet poważne wady i grzechy księdza, skupiając się na jego świętym kapłaństwie, to jednak słabi mogą być łatwo odwróceni przez takie odchylenia.

Z tych powodów staramy się, aby z naszego seminarium wyszli księża i biskupi posiadający wszystkie dobre cechy, o których wspomniałem.

Ojciec Fliess jest właśnie takim kapłanem. Każdy, kto go zna, może to potwierdzić. Jest pobożny, gorliwy w pracy apostolskiej, pokorny, posłuszny, dyskretny, bardzo inteligentny, absolutnie stanowczy w swojej wierze i bezkompromisowo odrzucający modernizm. Jest dobrze zorientowany w świętej teologii i uczy Pisma Świętego, łaciny, greki i hebrajskiego w naszym seminarium.

Jest tak pokorny, że kiedy zwróciliśmy się do niego z propozycją konsekracji, jego pierwszą reakcją było to, że absolutnie odrzuci wszelkie stanowiska kierownicze czy zarządcze. Zapewniliśmy go, że zachowamy go od takich ról i zarezerwujemy go do rozdzielania sakramentów.

Proszę, miejcie ojca Fliessa w swoich modlitwach, ponieważ episkopat to ciężkie brzemię. Samo życie Kościoła - kapłaństwo, Msza Święta, Święta Eucharystia, a także sam episkopat - jest złożone w ręce konsekrowanego biskupa, a jego odpowiedzialność przed Bogiem wzrasta stokrotnie. Kościół wzrasta i upada wraz z rozwojem i upadkiem jego kapłanów, a to właśnie biskupi wybierają i wyświęcają kapłanów.

(Źródło: Most Holy Trinity Seminary Newsletter, sierpień 2022, s. 1-2)

Biskup-elekt Fliess pochodzi z Buenos Aires w Argentynie. Święcenia kapłańskie otrzymał z rąk bp. Sanborna 15 grudnia 2010 r. w Brooksville na Florydzie.

Poniższe wideo pokazuje ks. Fliessa wygłaszającego kazanie na temat dogmatu o Trójcy Przenajświętszej, centralnej tajemnicy naszej świętej religii:

Ponieważ prawo kościelne nakazuje dwóch współkonsekratorów przy konsekracji biskupiej, do Bp. Sanborna podczas ceremonii dołączy co najmniej dwóch innych biskupów, z których jednym bez wątpienia będzie Bp Joseph Selway, który został konsekrowany przez Bp. Sanborna w 2018 roku i jest również związany z Instytutem Rzymskokatolickim.

Bp Sanborn został konsekrowany na biskupa w 2002 r. przez bpa Roberta F. McKenna (1927-2015), który z kolei został konsekrowany w 1986 r. przez bpa Michela-Louisa Guérarda des Lauriers, O.P. Jako kapłan, o. Guerard des Lauriers był doradcą teologicznym papieża Piusa XII, wykładał na Papieskim Uniwersytecie Laterańskim w Rzymie i był współautorem Interwencji Ottaviani z 1969 r. W 1981 r. został mianowany biskupem przez wietnamskiego biskupa Petera Martina Ngo-dinh-Thuc, który został mianowany przez papieża Piusa XI w 1938 r.

Źródło obrazu: YouTube (zrzut ekranu)

Licencja: fair use

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

ZA: https://novusordowatch.org/2022/08/new-sede-bishop-german-fliess/

11 komentarzy:

  1. Nie za młody na biskupa? 😳

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wręcz przeciwnie. Kandydat musi mieć co najmniej 35 lat, nie mniej niż pięć lat kapłaństwa (tak stanowi prawo kanoniczne). Natomiast wyświęcenie dziadków po 60'tce, którzy powinni już raczej myśleć o "emeryturze" i odpoczynku, tak jak to ma miejsce w Novus Ordo, jest nieporozumieniem. Biskup powinien być w sile wieku, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy katolickich biskupów jest tak mało... Co ciekawe, kiedy abp. Lefebvre konsekrował czterech biskupów w 1988 r., x. Bernard Fellay nie spełniał kanonicznego warunku wieku (urodzony w 1958 r., miał wtedy dopiero 30 lat). Podobnie urodzony w 1957 r. x. Alfonso de Galarreta, który miał 31 lat (obaj spełniali drugi warunek, czyli min. 5 lat kapłaństwa). Nie wpływa to oczywiście na ważność tych konsekracji, jednak pokazuje że abp. Lefebvre był do tego stopnia zdeterminowany aby konsekrować jak najmłodszych kandydatów. To akurat prawidłowe myślenie...

      Usuń
    2. Niestety, ale pomylił się Pan.
      Z treści kan. 331, wynika że minimalny wiek potrzebny do przyjęcia konsekracji biskupiej to 30 lat.

      Usuń
    3. Być może. Nie sprawdzałem tego w "starym" Prawie kanonicznym (aktualnie obowiązującym, czyli z 1917 r.). Przeczytałem gdzieś po prostu że minimalny wiek wynosi 35 lat wraz z podanym kanonem, chodziło więc jednak o tzw. nowe prawo (wojtyliańskie) a ja pewnie błędnie założyłem, że moderniści tego akurat nie zmienili (rzadko zdarza im się przecież jakieś zasady zaostrzać). W takim razie wychodzi jednak po raz kolejny, że abp. Lefebvre (i wraz z nim FSSPX) w "głębokim poważaniu" miał nowe "prawo kanoniczne", które rzekomo jednak "uznawał", ale tylko wtedy kiedy mu się to opłacało (to przecież na nowe prawo powoływał się uzasadniając że ekskomunika jest nieważna bo działał w stanie wyższej konieczności spowodowanej kryzysem w Kościele, więc byłby zwolniony z kary nawet gdyby się mylił... W "starym" katolickim KPK [z 1917] z tego co mi wiadomo, taki punkt w tym przypadku w ogóle nie istnieje).

      Usuń
  2. Szanowny Panie?
    Czy orientuje się Pan, ile lat ma Ksiądz Fliess?
    Dlaczego jako granicę wieku dla biskupa wskazuje Pan 35 lat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli święcenia kapłańskie miał 12 lat temu, a założymy że otrzymał je w normalnym wieku ok 25 lat, to ma obecnie ok 37 lat.
      Jak się jednak okazało (patrz wyżej) minimalny wiek dla biskupa wynosi jednak 30 lat, a ja pomyliłem się, 35 jest w novus ordo.

      Usuń
  3. Czy Podczas święceń biskupich wspókonsekratorom jest potrzebny pastorał? Bo napewno jest potrzebny głównemu konsekratorowi. A biskup wspókonsekrujący też powinni mieć pastorał, bo jest to jeden z głównych insygniów biskupich. Pozatym bp donald sanborn zawsze gdy widzę jakąś uroczystość na YouTube wktórej jest ten biskup, to widać, że zawsze trzyma na odwrót pastorał. Zastanawia mnie czym jest to spowodowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co mi wiadomo, współkonsekratorom nie jest potrzebny. Oni nie koncelebrują Mszy, są ubrani w kapach, nie w ornatach, i ich funkcja jest czysto sakramentalna. Zasadniczo tylko biskup który odprawia Mszę ma pastorał, który jest symbolem jego władzy i jurysdykcji (dlatego w diecezjach tylko biskup ordynariusz lub biskup przez niego wyznaczony i delegowany może nosić pastorał, a w jego obecności żaden inny biskup [nawet kardynał] nie może, nawet kiedy sam celebruje, chyba że jest metropolitą na terenie swojej metropolii, tylko papież może zawsze i na całym świecie). Dlatego pastorał ma w tym przypadku tylko główny konsekrator, i biskup konsekrowany, który podczas konsekracji otrzymuje wszystkie insygnia biskupie (w tym także pastorał). Dlaczego bp. Sanborn nosi pastorał odwrotnie? Nosi bowiem tak jak opaci w klasztorach, co ma symbolizować ograniczoną/związaną jurysdykcję (w przypadku opatów ich jurysdykcja jest ograniczona do klasztoru/zgromadzenia, w przypadku bp. Sanborna chodzi zapewne o jurysdykcję zastępczą). Wynika to z tezy z Cassiciacum którą ten biskup wyznaje, zgodnie z którą biskupi sedewakantystyczni nie mają zwyczajnej jurysdykcji.

      Usuń
  4. Ale o jakie prawidłowe myślenie chodzi, biskupa Lefebvre'a, że konsekrował niezgodnie z Prawem Kanonicznym ? Poza tym, tutaj zachodzi pomyłka, x Fliess nie będzie konsekrowany na biskupa sedewakantystycznego , tylko sedeprywacjonistycznego, a to nie jest to samo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się jednak okazało, zgodnie z Prawem kanonicznym, tyle że starym, z 1917 r., a abp. Lefebvre twierdził że "uznawał" nowe, wojtyliańskie (tak samo jak "uznawał" "papieży" posoborowych). Dobre myślenie jest ogólnie w tym że konsekrował młodych ludzi, a nie starców, którym nic się już nie chce, są schorowani i niedługo umrą... Aby zapewnić jak najdłużej ważność Mszy św. i sakramentów, zwłaszcza kolejnych święceń kapłańskich i biskupich, trzeba konsekrować możliwie młodych biskupów (tak samo jak do seminarium duchownego powinni iść młodzi mężczyźni po maturze, w wieku 18/19 lat, i w wieku 24/25 zostawać xiężmi, a nie panowie w średnim wieku, po przejściach, często też seksualnych z kobietami, po "skorzystaniu z życia", czyli w wieku 30'tu paru, czy 40'tu paru lat, gdy odzywa się już u nich "kryzys wieku średniego" i wydaje im się, że przeżywają drugą młodość...). Poza tym, nie doszło do żadnej pomyłki, ponieważ nie istnieje coś takiego jak sedeprywacjonizm, proszę nie używać w tym miejscu tego typu błędnych pojęć, co już dawno zostało w wielu miejscach wyjaśnione. Istnieje sedewakantyzm czysty / całkowity / tzw. "totalny" (to słówko często używane przez bp. Sanborna, choć nie do końca właściwe) i sedewakantyzm materialno-formalny / teza z Cassiciacum / tzw. "sedeprywacjonizm" (to słowo także niewłaściwe, używane przez [zwykle niedouczonych] przeciwników tezy).

      Usuń
    2. Ma Pan rację, że określenie sedeprywecjonizm jest kwalifikowane jako niepoprawne, nie mniej jest używane w polemikach, mnie martwi, że w Kościele Katolickim (czyli antysoborowym) panuje i pogłębia się rozłam, bo jeżeli śp Bp Dolan nazwał tezę z Cassiciacum odnogą ośmiornicy modernistycznej, to te dwa środowiska nigdy nie pojednają się

      Usuń