Cytaty

"Pogodnie przyjmuję krzyż, który mi został ofiarowany, (ale) będziemy walczyć nadal o honor Pana naszego Jezusa Chrystusa i Jego Kościoła świętego i niepokalanego... i nigdy nie pomylimy go z nową religią, która głosi szczęście ziemskie, uciechy, rewolucję i wolność wszelkich uczynków, która obala mszę, kapłaństwo, katechizm i wszystko, co nadprzyrodzone: to antyteza chrześcijaństwa"
ks. Coache

„Wszelka polityka, która nie jest Tradycją, jest z pewnością zdradą”
Arlindo Veiga dos Santos

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”
_________________________________________________

środa, 2 października 2019

X. Benedict Hughes CMRI: Przemyślenia na temat pożaru Notre Dame. "The Reign of Mary"


Przemyślenia na temat pożaru Notre Dame (1)

KS. BENEDICT HUGHES CMRI

––––––––

   W poniedziałek Wielkiego Tygodnia świat patrzył z przerażeniem, jak piękna katedra Notre Dame w Paryżu płonie przez kilkanaście godzin. Z niedowierzaniem i przerażeniem wszyscy zastanawiali się, jak mogło dojść do tej tragedii. Nie tylko katolicy, ale cała Francja ubolewała nad straszną stratą.

   Ta tragiczna wiadomość zawiera kilka aspektów do rozważenia. Po pierwsze, uznałem za interesujące, że nie tylko katolicy, ale nawet ateiści lamentują nad strasznym zniszczeniem kultowej katedry. Dlaczego? Powodem jest to, że dla tak wielu – łącznie z tymi, którzy mienią się być katolikami – te niegdyś otaczane pietyzmem kościoły stały się bardziej symbolami sztuki i dumy narodowej, niż sakralnymi obiektami.

   Opresyjne ciemności Vaticanum II zniszczyły pobożność milionów ludzi. Powszechnym spostrzeżeniem u tych, którzy uczestniczą w nabożeństwach Novus Ordo, w porównaniu z wiernymi katolikami uczestniczącymi w prawdziwej Mszy, jest wyraźny kontrast w pobożności. Kościół soborowy zniszczył pobożność u wiernych. Skutkiem tego wspaniałe kościoły Europy stały się teraz po prostu muzeami. Turyści spacerują, gapiąc się na dzieła sztuki, ale rzadko zdarza się, aby ktoś się modlił. Te wspaniałe budowle zostały wzniesione przez gorliwą wiarę i pobożność rzemieślników oraz darczyńców z minionej epoki, podczas gdy współczesne świeckie społeczeństwo zaledwie dostrzega ich piękno. Toteż zniszczenie wspaniałego kościoła uważają bardziej za utratę dzieła sztuki niż coś więcej.

   Kolejnym aspektem tej tragedii jest pytanie o przyczynę pożaru. Rzekomo ma miejsce oficjalne dochodzenie w tej sprawie, i oznajmiono nam, że minie trochę czasu, zanim śledztwo dobiegnie końca. Jednak wiele osób nie "kupiło" wstępnego sprawozdania, że mogło to być zwarcie elektryczne. Nie piszę tego po to, by rozpowszechniać teorie spiskowe, ale chcę zauważyć, że bardzo mało nagłaśnianą informacją było zbezczeszczenie kościołów katolickich we Francji w ciągu ostatnich kilku lat.

   Artykuł z 20 marca na stronie internetowej Breitbart News (https://www.breitbart.com/faith/2019/03/20/twelve-french-churches-attacked-vandalized-in-one-week/) zwraca uwagę, że w ciągu tygodnia zbezczeszczono w całej Francji kilkanaście kościołów. Spośród nich najbardziej godnym uwagi był wspaniały kościół św. Sulpicjusza w Paryżu. Rabusie podpalili kościół w niedzielę w połowie marca, powodując zniszczenia, których naprawa szacowana jest na kilkaset milionów euro. W tej sprawie policja doszła do wniosku, że przyczyną pożaru było podpalenie, chociaż nie było wówczas podejrzanych.


   W rzeczy samej palenie i/lub zbezczeszczenie tak wielu kościołów we Francji zdziwiło władze. Te akty wandalizmu zostały starannie zaplanowane, tak aby nie można było wykryć sprawców – a przynajmniej tak nam powiedziano. W kilku kościołach tabernakula zostały rozerwane, a hostie rozrzucone na ziemi. Kto popełnia takie przestępstwa? Być może to świeccy nienawidzący nauki Kościoła, a może islamscy dżihadyści.

   Oczywiście, nie tylko kościoły katolickie są plądrowane. Cmentarze żydowskie zostały również zniszczone. Jednak oficjalne doniesienia rządu francuskiego wskazują, że 80% zbezczeszczenia miejsc kultu we Francji dotyczy kościołów chrześcijańskich. Dane z 2018 r. wskazują, że we Francji były profanowane średnio dwa kościoły chrześcijańskie dziennie!

   Takie akty profanacji przywodzą na myśl sceny z głównych miast Stanów Zjednoczonych z połowy XIX wieku. Partia Indian amerykańskich (zwana "Know Nothings") podpaliła wiele kościołów i klasztorów w dużych miastach naszego kraju, zwłaszcza w Filadelfii. Podczas trwających trzy dni zamieszek w 1844 r. antykatolicy spalili klasztor, dwa kościoły, plebanię i cenną bibliotekę, a także wiele domów katolickich rodzin. Profanacje te ustały dopiero, gdy władze kościelne zażądały, aby lokalne władze użyły odpowiednich środków do ochrony katolików i ich kościołów. Można się zastanawiać, na ile poważnie władze francuskie podchodzą do znalezienia sprawców i położenia kresu takim działaniom.


   Informacje o atakach na kościoły katolickie w niedzielę wielkanocną ponownie trafiły na pierwsze strony gazet, gdy dżihadyści zdetonowali bomby na Sri Lance, zarówno w kościołach, jak i hotelach, zabijając blisko trzysta osób. Nienawiść wymierzona jest w to co reprezentuje Kościół katolicki – w jego tradycyjne nauczanie. Chociaż wiemy, że skutki Vaticanum II w dużej mierze zniszczyły to, co jest głoszone i praktykowane w tych kościołach – tak, że nie przypomina już katolicyzmu sprzed Vaticanum II – pozostaje faktem, że za tymi barbarzyńskimi aktami stoi nienawiść do Kościoła katolickiego i jego nauczania.


Niszczycielski ogień zniszczył iglicę i dach słynnej katedry Notre Dame
w Paryżu 15 kwietnia 2019 r.

   W spaleniu Notre Dame nie można nie dostrzec symbolu tego, co Francja utraciła. Jak powiedziałby św. Atanazy: "Liczy się nie budynek, lecz wiara, której się tam naucza". O wiele lepiej jest mieć skromne kościoły z prawdziwą wiarą, niż wielkie gmachy z fałszywą, rozwodnioną religią. Módlmy się, aby ta tragedia obudziła Francuzów i pomogła im uświadomić sobie co utracili, co jest znacznie ważniejsze niż katedra – a mianowicie wiarę i pobożność, które ją zbudowały.

Ks. Benedict Hughes CMRI

Artykuł z czasopisma "The Reign of Mary", nr 172, Spring 2019 ( www.cmri.org ) (2)

Z języka angielskiego tłumaczyła Iwona Olszewska

(Większość ilustracji od red. Ultra montes).

–––––––––––––––

Przypisy:

(1) Tytuł oryginalny: Reflections on the Burning of Notre Dame.











11) Ks. Dr E. Huszar. Ks. W. Danek, Katechizm dla konwertytów.


(Przypisy od red. Ultra montes).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.