Cytaty

"Pogodnie przyjmuję krzyż, który mi został ofiarowany, (ale) będziemy walczyć nadal o honor Pana naszego Jezusa Chrystusa i Jego Kościoła świętego i niepokalanego... i nigdy nie pomylimy go z nową religią, która głosi szczęście ziemskie, uciechy, rewolucję i wolność wszelkich uczynków, która obala mszę, kapłaństwo, katechizm i wszystko, co nadprzyrodzone: to antyteza chrześcijaństwa"
ks. Coache

„Wszelka polityka, która nie jest Tradycją, jest z pewnością zdradą”
Arlindo Veiga dos Santos

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”
_________________________________________________

niedziela, 1 maja 2022

Dewiza biskupia ś.p. x biskupa Daniela L. Dolana. Zelus Domus Tuae – "Gorliwość o dom twój".

"Biskup Dolan zawsze był liderem w ruchu tradycyjnym. Był liderem, jeśli chodzi o bezkompromisowość w stosunku do novus ordo. Mogę o tym zaświadczyć, kiedy byłem z nim w seminarium. Uczył mnie, co powinniśmy myśleć o novus ordo; co powinniśmy myśleć o Pawle VI. Miał dobry umysł i dobre oko na to, czym było novus ordo i dokąd zmierzało na początku lat 70. A jeśli chodzi o kwestie liturgiczne, przez te wszystkie dziesięciolecia był latarnią czystości liturgicznej, nawet wtedy, gdy był klerykiem. - Kiedy organizowałem seminarium w Armada Michigan, powiedział: "nie używajcie liturgii Jana XXIII". Pamiętam, że to było w samochodzie, powiedział mi tak. "Nie używajcie jej". A ja powiedziałem, że to może drażnić Écône'a i w ogóle. On powiedział: "Nie używaj tego", więc nie użyłem. Do dziś dziękuję mu za tę radę, ale on naprawdę wiedział, w którą stronę powinien iść ruch tradycyjny. Był liderem, jeśli chodzi o działalność misyjną. - Sam zrobił więcej misji niż ktokolwiek inny. W nim jest prawdziwe poczucie katolickości wiary katolickiej, to znaczy, że musi być ona szerzona wszędzie. Musi iść wszędzie. I wielka gorliwość o dusze. Zawsze, zawsze, nalegał na to i naprawdę nie przestał. - Jest liderem w ruchu tradycyjnym. Za to zostanie zapamiętany w nadchodzących latach. Za jego nieprzejednaną postawę wobec novus ordo. Jego czystość w odniesieniu do liturgii. I jego gorliwość w działalności misyjnej. I wszyscy go podziwiamy. I dlatego prosimy Boga, aby dał mu długość dni. I wiele łask, aby uświęcił nie tylko jego własną duszę przez wielkoduszność jego pracy apostolskiej, ale także dusze tak wielu ludzi na całym świecie, którzy szukają u niego przewodnictwa."

Fragmenty kazania J. Exc. x Bpa Donalda H. Sanborna, wygłoszonego 30 listopada 2018 r., w 25. rocznicę Konsekracji biskupiej J. Exc. x. Bpa Daniela L. Dolana.

"Gorliwość o dom Twój pochłonęła mnie". Psalm 68, 10.

Wieczny odpoczynek racz mu dać, Panie, a światłość wiekuista niechaj mu świeci. 

Ave Maria, gratia plena, Dominus tecum. Benedicta tu in mulieribus, et benedictus fructus ventris tui, Jesus.

Sancta Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus, nunc et in hora mortis nostrae. Amen.

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

 ZELUS DOMUS TUAE.

Dewiza biskupia ś.p. x biskupa Daniela L. Dolana. Zelus Domus Tuae – "Gorliwość o dom twój". 

4 komentarze:

  1. Niech Biskup Dolan odpoczywa w pokoju wiecznym.
    Mam do Pana pytanie w kwestii technicznej. Czy poleca Pan tłumacza deepl? Czy jest lepszy od tłumacza google?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałbym porównać tłumaczenia tego samego tekstu. W tym przypadku nie ja dokonywałem tłumaczenia, tylko znalazłem je na Facebooku. Nie wiem czy tekst tego kazania bpa Sanborna jest dostępny w formie pisanej, czy to było tłumaczenie bezpośrednio z nagrania. Dotąd korzystałem najczęściej z tłumacza google, ale te tłumaczenia trzeba zwykle poprawiać pod względem poprawnej polszczyzny...

      Usuń
  2. Czy śp Biskup Dolan ma godnego następcę w kościele św Gertrudy ?

    OdpowiedzUsuń