Cytaty

"Pogodnie przyjmuję krzyż, który mi został ofiarowany, (ale) będziemy walczyć nadal o honor Pana naszego Jezusa Chrystusa i Jego Kościoła świętego i niepokalanego... i nigdy nie pomylimy go z nową religią, która głosi szczęście ziemskie, uciechy, rewolucję i wolność wszelkich uczynków, która obala mszę, kapłaństwo, katechizm i wszystko, co nadprzyrodzone: to antyteza chrześcijaństwa"
ks. Coache

„Wszelka polityka, która nie jest Tradycją, jest z pewnością zdradą”
Arlindo Veiga dos Santos

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”
_________________________________________________

wtorek, 21 lutego 2017

70 rocznica śmierci Mjr. Józefa Kurasia "Ognia"

Już jutro, 22 lutego AD 2017 wypada 70. rocznica zamordowania Majora Józefa Kurasia ps. "Orzeł", "Ogień" (ur. 23 października 1915 w Waksmundzie, zm. 22 lutego 1947 w Nowym Targu), żołnierza Wojska Polskiego i Armii Krajowej, porucznika Batalionów Chłopskich, partyzanta na Podhalu w czasie II wojny światowej, jednego z dowódców oddziałów podziemia antykomunistycznego, zwanego  "Królem Podhala".


Cześć i Chwała Bohaterom! 

Śmierć wrogom Ojczyzny!

"Ty mnie ukryj moja ziemio podhalańska,
górski lesie kołysz mnie do snu.
Tyle razy mnie chroniła ręka pańska.
Dziś, mnie do raportu wezwał Bóg. 

[...]

Polski Orzeł srebrnopióry, w nasze dusze wbił pazury, 
i legendę partyzancką, ponad szczyty wzniósł. 
Na Podhalu pod Turbaczem, partyzancka wierzba płacze. 
Zgasł już Ogień, ale pamięć o nim wciąż się tli..."

("Epitafium dla Majora Ognia" - A. Kołakowski)




 Reqviescat in pace