Cytaty

"Pogodnie przyjmuję krzyż, który mi został ofiarowany, (ale) będziemy walczyć nadal o honor Pana naszego Jezusa Chrystusa i Jego Kościoła świętego i niepokalanego... i nigdy nie pomylimy go z nową religią, która głosi szczęście ziemskie, uciechy, rewolucję i wolność wszelkich uczynków, która obala mszę, kapłaństwo, katechizm i wszystko, co nadprzyrodzone: to antyteza chrześcijaństwa"
ks. Coache

„Wszelka polityka, która nie jest Tradycją, jest z pewnością zdradą”
Arlindo Veiga dos Santos

„Pro Fide, Rege et Patria” – „Za Wiarę, Króla i Ojczyznę”
_________________________________________________

czwartek, 28 sierpnia 2014

OŚWIADCZENIE

W związku z wyraźnym, pro-banderowskim nastawieniem w ciągu ostatnich miesięcy, w czasie konfliktu na tzw. Ukrainie, wraz z jawnym popieraniem i publikowaniem tekstów oraz oświadczeń tzw. „Prawego Sektora” na stronie Nacjonalista.pl, oraz NOP.org, jak również usprawiedliwianiem zbrodni dokonanych przez OUN-UPA, wraz z jednoczesnym negowaniem i krytykowaniem polskiej polityki kresowej w okresie międzywojennym, oraz twierdzeniami jakoby mordy na Wołyniu były spowodowane przez polski „imperializm”, nadto w związku z ostatnimi wypowiedziami Sz. Pana Prezesa Narodowego Odrodzenia Polski – Pana Adama Gmurczyka, nt. Wielebnego Xsiędza Rafała Trytka, stwierdzam, co następuje:

Po 1. Jako Polak, tym bardziej uważający się za patriotę i nacjonalistę, nie mogę popierać nazistowskich zbrodniarzy z pod znaku OUN-UPA, którzy dokonali największego ludobójstwa na Polakach w dziejach naszej historii, przy których nawet wcześniejsze zbrodnie Stalina to „mały pikuś”. Ludobójstwo na Wołyniu porównać można jedynie do zagłady Słowian przez Hitlera, oraz do zagłady Polskich Oficerów w Katyniu.

Poza Wołyniem, jako Polacy pamiętać musimy o jeszcze jednym bardzo ważnym wydarzeniu, jakim była obrona Polskiego Lwowa w latach 1918-1919. Dla mnie osobiście jest to wydarzenie szczególne, ponieważ brał w nim udział mój Pradziadek, ś.p. Ludwik Mikłaszewski (*03.07.1898, +29.05.1967), mieszkaniec Lwowa, i jego młody Obrońca. Jego koledzy, którzy wtenczas zginęli w walce, są dziś pochowani na Cmentarzu Orląt Lwowskich. Pradziadek był ranny, i został odznaczony Krzyżem Walecznych – polskim odznaczeniem wojskowym ustanowionym w 1920 roku. Niestety, jego ojciec, mój pra-pra dziadek nie miał tyle szczęścia. Został zastrzelony przez Ukraińca we własnym mieszkaniu we Lwowie…

Po 2. Jako katolik, od prawie 5 lat związany z Katolicką Tradycją, nie mogę pozwalać na publiczne obrażanie katolickiego, ważnie wyświęconego kapłana, od lat bezkompromisowego w walce dla Kościoła i dla Ojczyzny. Pan Prezes NOP publicznie skłamał, oskarżając Xiędza Rafała Trytka o łamanie II Przykazania Bożego, co jest ciężkim grzechem oszczerstwa, i celowym atakiem na osobę duchowną. Takie zachowanie jest obrzydliwe, i niekatolickie. Nie godzi się to Prezesowi partii politycznej, która uważa się za „katolicką”. Niestety, Narodowe Odrodzenie Polski od lat idzie po linii teologicznej FSSPX, która, jak wiadomo, jest na bakier z katolicką teologią. Ale żeby – w sytuacji braku jakichkolwiek logicznych argumentów – uciekać się do kłamstwa i ośmieszania w pełni katolickiego Xsiędza… No cóż, parafrazując - „I z Gmurczyka wyszedł Palikot…”.

Powyższe fakty dają mi jasno do myślenia, że dalsze pozostawanie w strukturach NOP byłoby sprzeczne z moim sumieniem, jako Polaka i jako Katolika. Do tego dochodzi wiele innych, poważnych różnic doktrynalnych. Mimo, iż zgadzam się z NOP’em np. w kwestiach gospodarczych czy etnicznych, to moje poglądy polityczne są nie do pogodzenia z oficjalnym statutem NOP. Ja jestem tradycjonalistą – NOP jest rewolucyjny. Ja jestem monarchistą – NOP jest republikański. Ja jestem za przywróceniem starego, katolickiego ładu – NOP jest za budową nowego, „narodowo-rewolucyjnego” porządku. Ja jestem nacjonalistą integralnym, tzn. chce działać dla DOBRA Narodu – NOP natomiast chce działać „dla Narodu przez Naród” – czyli władza ma być w rękach Narodu (co oznacza demokracje – czyli zaprzeczenie DOBRA Narodu).

W związku z tym, z dniem dzisiejszym, oficjalnie występuje ze struktur Narodowego Odrodzenia Polski. Od dziś całą moją pracę ideową poświęcę na działalność w Katolickim Instytucie Narodowo – Rojalistycznym CHRISTUS REX – falandze skupiającej Żołnierzy Chrystusa walczących o Katolickie Królestwo Narodu Polskiego.

Vivat Christus Rex!

Michał Mikłaszewski

Gliwice, 26 sierpnia AD 2014,

W święto Matki Boskiej Częstochowskiej